۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۲۴

چند خبر از هنرهای تجسمی

برپایی 2 نمایشگاه در خانه هنرمندان/ آثار موزه سعدآباد در برج آزادی رونمایی می شوند

برپایی 2 نمایشگاه در خانه هنرمندان/ آثار موزه سعدآباد در برج آزادی رونمایی می شوند

افتتاح 2 نمایشگاه تصویرسازی و عکس در خانه هنرمندان ایران و برپایی نمایشگاهی از آثار موزه سعدآباد در برج آزادی، اخبار هنرهای تجسمی روز یکشنبه 9 شهریورماه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه آثار تصویرسازی غزاله بیگدلو در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود. غزاله بیگدلو آثار تصویرسازی خود را  9 تا 15شهریورماه در نمایشگاهی با عنوان «جای خالی» در نگارخانه  نامی خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آورد.

غزاله بیگدلو، فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و تاکنون جوایز متعددی در حوزه کتاب کودک و نوجوان دریافت کرده که جایزه قلم زرین سال 2009 نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری بلگراد یکی از آنهاست. همچنین آثار تصویرگری این هنرمند در کتاب‌های «شوخی»، «عروسی هزارم»، «یک شب مهتابی» و «یک عالمه آلوچه» به چاپ رسیده است.

این نمایشگاه 9 شهریورماه ساعت 17 در نگارخانه نامی افتتاح می‌شود و تا 15 شهریورماه هر روز از ساعت 14 تا 21 میزبان علاقه‌مندان است.

همچنین نمایشگاه دیگری با عنوان «برج آب» 9 شهریورماه در خانه هنرمندان آغاز به کار می‌کند که تا 14 شهریورماه در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران برپاست.

«برچ» در گویش بوشهری به معنی درخشش است و «برچ آب» یعنی درخشش در آب. این نمایشگاه درباره کودکانی است که در حال بازی با آب هستند و جدا از درخشش آنها در دریا، غم و شادی و احساسات پنهانی در چهره‌شان نهفته و در عین حال انعکاس وضعیت مالی و اجتماعی آنها هدف عکاس بوده است.

پیمان یوسف زاده متولد 1365 دانش آموحته معماری از دانشگاه بوشهر است و «برچ آب» اولین نمایشگاه انفرادی اوست.

این نمایشگاه 9 شهریورماه ساعت 17 در نگارخانه بهار افتتاح می‌شود و تا 14 شهریورماه هر روز از ساعت 14 تا 21 میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه آثار برجسته موزه سعدآباد در برج آزادی

نمایشگاه آثار شاخص موزه دوره ای سعدآباد دوشنبه 10 شهریورماه در نگارخانه بوستان آزادی افتتاح می شود.

موزه سیار سعدآباد به عنوان اولین موزه سیار در کشور در سال 85 افتتاح شد که تاکنون در 4 استان در ایران، 5 نمایشگاه در خارج از کشور و 8 نمایشگاه در تهران برگزار کرده است.

نمایشگاه دوره ای موزه سعدآباد اولین بار در برج آزادی آثار شاخصی اعم از 70 اثر تجسمی (سفال و زیور آلات) و 25 تابلو از موزه های هنرهای زیبا، موزه بهزاد،خط و کتابت میرعماد و موزه محمود فرشچیان در معرض دید عموم قرا می‌دهد.

علاقه مندان می توانند به جز شنبه ها همه روزه از 10 تا 20 شهریورماه از ساعت 9 تا 17 به نگارخانه بوستان برج آزادی مراجعه کنند.


 

کد خبر 2361203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha